tisdag 9 april 2013

Sortering av tankar och känslor

Chiquita visade sig ha flera skador i knäet som befarat. Det positiva i kråksången är att skadorna sitter på "rätt" sida av knäet så läkningen har en relativt god prognos, veterinären gissade 60-70% chans för tillfrisknande, med lite tur och en bra läknings/rehabprocess. Så det försöker jag fokusera på nu, inte på skadad menisk, ligamentsfäste, ledbrosk och korsband...

Veterinären såg med fördel att hon betäcks nu under konvalescensen för att få ordentligt med tid på sig att läka. Jag skulle ju inte ha ett avelssto till, inte just nu... Jag tycker att det är otroligt roligt med avel men det är tyvärr rätt kostsamt. Å andra sida är ju varje föl en gåva i sig, och jag har ju tänkt att avla på henne någon gång i framtiden. Så får hon en uppgift att fokusera på medan hon rehabiliteras, dessutom. Och hon är värd all tid i världen.

Mycket tankar och känslor att sortera idag.

Imorgon får jag hämta hem henne från kliniken. Som jag längtar <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar